قیمت دستگاه اره آتشی

ساخت اره آتشی

گروه صنعتی هیپکو تولید کننده و فروشنده انواع دستگاه اره آتشی سه فاز با دینام 10 اسب (3000 دور) و اره آتشی تک فاز 3 اسب (3000 دور) با دینام چینی می‌باشد. قابل توجه مشتریان عزیز دستگاه‌های این فروشگاه دارای ورق 2.5 میل است که می‌توان بنا به درخواست مشتریان به صورت سفارشی ورق بکار رفته در این دستگاه را 3 میل ساخته و تحویل داده شود.

اره آتشی یا همان اره پروفیل ‌بُر از جمله وسایل و تجهیزات صنعتی به حساب می‌آید که برای برش سریع و دقیق قطعات به صورت مکانیکی مورد استفاده قرار‌ می‌گیرد. انواع مختلف اره‌ آتشی با توجه به نیازهای مختلف صنعتی و ساختمانی تولید و قیمت اره آتشی باتوجه به نیاز های مختلف صنعتی نیز متغیر است.

اره‌ آتشی دارای یک میز کار است که مجهز به گیره‌ی نگهدارنده می‌باشد. قطعاتی که می‌خواهد برش زده شوند درون این گیره محکم شده تا عملیات برش‌کاری به دقت انجام گیرد.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در امور قیمت و خرید الکتروموتور دو دور و مشاوره تخصصی خرید محصولات، همین حالا با هیپکو تماس بگیرید.

شماره تماس : 09122856616 – 33970218-021

دستگاه اره آتشی چیست و برای چه ساخته می‌شود؟

اره آتشی به این دلیل طراحی می‌شود که عملیات برش ازشیوه دستی خارج و به صورت مکانیکی درآید. اره آتشی می‌تواند عملیات را بسیار سریع‌تر و دقیق‌تر و جزئی‌تر از اره‌های دستی انجام دهد. گروه صنعتی هیپکو به دلیل نیازهای مختلف صنعتی به اره آتشی اقدام به تولید، ساخت و فروش اره آتشی در انواع متفاوت نموده است.

میز کار اره آتشی مجهز به گیره‌ای است که می‌تواند نسبت به امتداد تیغه راه، موازی یا مورب باشد. اکثر این میزها دارای شیارهای T شکلی برای نصب ادوات مخصوص گیرش هستند برای اینکه اره آتشی بتواند برش را با دقت و به خوبی انجام دهد قطعه کار باید محکم در گیره بسته شود. اگر قطعه کار در گیره سفت نباشد و لق بزند تیغه می‌شکند. تقریباً اره آتشی تمام ماشین‌ها درحرکت برگشت تیغه را از سطح کار بالا می‌گیرند. این خاصیت مانع از کند شدن تیغه بر اثر سایش بیهوده با قطعه کار در زمان بازگشت به نقطه شروع می‌شود. یکی دیگر از تجهیزات اره آتشی کلید ایمنی خودکار است، که اگر تیغه در زمان کار شکسته شود به طور خودکار دستگاه را متوقف می‌کند. کلید ایمنی از هرگونه آسیب و صدمه‌ای که در صورت ادامه کار دستگاه با تیغه شکسته ممکن است رخ دهد جلوگیری می‌کند.

مشخصات فنی اره آتشی یا همان اره پروفیل ‌بُر چیست؟

اره آتشی که با نام اره پروفیل ‌بُر نیز شناخته می‌شود انواع مختلفی دارد. اره آتشی تک فاز،  اره آتشی سه فاز و اره آتشی مخصوص برش تیرآهن از جمله انواع اره آتشی هستند که از نظر قدرت، دور موتور، طول برش و حداکثر قطر تیغ اره با یکدیگر تفاوت دارند. وزن دستگاه های اره آتشی برای اندازه های مختلف متفاوت است اما به طور کلی این دستگاه‌ها معمولا وزنی بین 150 تا 350 کیلوگرم دارند.

اره آتشی چه کاربردهایی دارد؟

امروزه با توجه به تنوع و توسعه‌ی صنعت و محصولات صنعتی، اره آتشی یا همان اره پروفیل ‌بُر کاربرد بسیار زیادی در صنایع پیدا کرده است. صنعت ساختمان نیز از جمله صنایعی‌ است که در آن استفاده از این تجهیزات صنعتی کاربرد فراوانی دارد، چرا که در این صنعت چه در فرآیند زیرسازی و سفت کاری ساختمان و چه در مراحل داخلی و نازک کاری آن همواره با برش قطعات از جمله قطعات فولادی، چوبی و سایر پروفیل‌های صنعتی سروکار داریم.

از این رو به دلیل راحتی و آسایش و همچنین افزایش سرعت و کاهش اتلاف وقت، دیگر از روش‌های سنتی برای برش‌کاری استفاده نمی‌شود و روش‌های سنتی جای خود را به استفاده از تجهیزات صنعتی برش‌کاری از جمله استفاده از اره آتشی داده است.

نکات ایمنی استفاده از اره آتشی چیست؟

گروه صنعتی هیپکو در ادامه به‌طور خلاصه برخی از نکات مهم و ضروری در هنگام کار با اره آتشی را با شما عزیزان مرور می‌کند.

  • اره آتشی باید دارای سیستم حفاظتی کامل باشد و فردی که با اره آتشی کار می‌کند از وسایل حفاظت ایمنی مانند: دستکش ایمنی، عینک محافظ، پش بند چرمی، کفش ایمنی پنجه فولادی و گوشی حفاظتی استفاده نماید.
  • در هنگام روشن بودن دستگاه از تنظیم گیره و یا باز کردن آن پرهیز شود.
  • مجهز بودن دستگاه به سیستم ارتینگ به منظور جلوگیری از برق‌گرفتگی و آتش‌سوزی ضروری است.
  • روغن کاری دستگاه باید به طور منظم انجام بگیرد.
  • بهتر است برش‌کاری با سرعت بیش از اندازه انجام نگیرد.
  • براده‌های حاصل از برش‌کاری باید با برس مخصوص و پس از خاموش نمودن دستگاه جمع‌آوری گردد.
  • رعایت کلیه اصول ایمنی در هنگام حمل بار و کار با دستگاه اره آتشی ضروری بوده و بهتر است که توسط متخصصین آموزش‌دیده انجام شود.
  • میزان نیروی برش در دست شخصی است که با اره آتشی کار می‌کند، لذا باید تجربه کافی داشته باشد تا نیروی بیش از حد اعمال نکرده و باعث شکستن تیغه اره آتشی نشود.
  • هنگامی‌که اره آتشی روشن است؛ بهتر است از دست برای بازکردن گیره و یا اندازه‌گیری استفاده نشود.
  • اره آتشی بایستی دارای کلاهک حفاظتی باشد که این کلاهک در زمانیکه تیغه در موضع عقبی خود قرار دارد حداقل باید (2 اینچ) از جلو تیغه اره آتشی فاصله داشته باشد.
  • باید اره آتشی را طوری تنظیم کرد که تیغه آن به سمت جلو و بدون خم شدگی یا بریدگی باشد.
  • دقت داشته باشید در زمان کار با اره آتشی، فقط هنگام حرکت به طرف پایین، فشار آورید. چنانچه در تیغ اره پیچ خوردگی ایجاد شود یا فشار بیش از حد روی آن وارد شود ممکن است باعث شود تیغه بشکند و به دست یا بازوی فرد صدمه وارد کند.
  • هرگاه از تیغه جدیدی استفاده می‌کنید، بریدن جدیدی را شروع کنید. اگر در محل، شکاف و بریدگی قبلی قرار گیرد ممکن است تیغه اره آتشی خم شده یا بشکند.
  • بیاد داشته باشید سرعت زیاد ازحد در اره کشیدن، باعث گرم شدن اره آتشی می‌شود. سرد شدن مجدد آن ممکن است باعث شکستن آن شود. (روغن سبک اره آتشی باعث سهولت کار شده و از گرم شدن اره آتشی جلو گیری می‌کند).
  • اپراتور باید در صورت مشاهده هرگونه نقص فنی در دستگاه اره آتشی، مراتب را به سرپرست خود مسئول ایمنی اطلاع دهد.
  • برای جمع آوری براده‌ها باید از برس مخصوص استفاده کرد.
  • اره آتشی باید به سیستم ارتینگ مجهز باشد.
  • از شوخی بیجا در حین کار با اره آتشی جدا خوداری شود.

نکات مهم خرید اره آتشی!

برای خرید اره آتشی نمایید می‌توانید به توصیه‌های گروه صنعتی هیپکو که در ادامه آنها را به صورت خلاصه بیان نموده، استفاده نمایید:

  • پیشنهاد می‌کنیم که یک دستگاه اره آتشی با توان و دور موتور بالا بخرید.
  • دقت کنید که دستگاه شما باید قادر به برش در بیشترین سایز ممکن باشد.
  • اگر می‌خواهید دستگاهی با کارایی بالا بخرید دقت کنید که دستگاه شما قادر به استفاده از تیغ اره‌های بزرگ نیز باشد.
  • همچنین تیغ اره‌های یک دستگاه اره آتشی ایده‌آل باید بتوانند در دماهای بالا بدون هیچ مشکلی کار کند.
  • توصیه می‌کنیم که در هنگام خرید به جنس بدنه دستگاه، کیفیت قطعات و تطبیق آن‌ها با استانداردهای جهانی دقت کنید تا در نهایت دستگاهی با کیفیت و طول عمر بالا داشته باشید.
  • در نهایت نیز به این نکته توجه کنید که دستگاه شما شامل گارانتی، خدمات پشتیبانی فنی، تامین خدمات یدکی و خدمات پس از فروش باشد.
خرید اره آتشی

قیمت اره آتشی چقدر است؟

همانطور که قبلا هم اشاره کردیم این دستگاه انواع مختلفی دارد و قیمت آن با توجه به اینکه چه نوع دستگاهی با چه مشخصات و قابلیت‌هایی خریداری می‌کنید متفاوت خواهد بود. برای استعلام قیمت و دریافت مشاوره رایگان در مورد خرید اره آتشی مورد نیاز خود با مشاورین و متخصصین فنی مجموعه صنعتی هیپکو تماس بگیرید.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در امور قیمت و خرید الکتروموتور دو دور و مشاوره تخصصی خرید محصولات، همین حالا با هیپکو تماس بگیرید.

شماره تماس : 09122856616 – 33970218-021

گروه صنعتی هیپکو

در مطالب ارائه شده بالا توسط مجموعه صنعتی هیپکو سعی کردیم تا پاسخ جامعی به این سوال دهیم که اره آتشی چیست؟ با خواندن این مطالب اطلاعات مفیدی درباره ویژگی های اره آتشی، مشخصات فنی اره آتشی، کاربردهای اره آتشی و نکات ایمنی در هنگام استفاده از اره آتشی و همچنین نکات قابل توجه در هنگام خرید اره آتشی را به دست می‌آورید که حتما برایتان مفید است. و در انتها اگر هر گونه سوال در زمینه ساخت و تولید اره آتشی، سفارش اره آتشی در هر جای ایران که باشید، استعلام قیمت اره آتشی و یا سوالات فنی و تخصصی در زمینه مربوط به اره آتشی داشتید می توانید از خدمات مشاوره رایگان مجموعه صنعتی هیپکو، توسط مشاوران و مهندسین متخصص این مجموعه به صورت رایگان بهره مند شوید.